Skip to content

Lancering Het Generatiespel

Op 29 april is het EU generatiedag van het jaar. Europese solidariteit tussen generaties wordt dan gevoed en gevierd. Voor het eerst zijn vier verschillende generaties tegelijk werkzaam in organisaties. Generaties die sterk van elkaar verschillen in hun opvattingen ten aanzien van leven, werk en loopbaan.
Om je bewust te worden van deze vier generaties, wat hen kenmerkt en waar zij in verschillen, ontwikkelde generatiestrateeg Marjolein Risseeuw het Generatiespel. Het spel brengt de overeenkomsten tussen de vier generaties in beeld, maakt verschillen bespreekbaar en brengt het gesprek over de verschillen in bijvoorbeeld leiderschapsstijl en organisatiemodel op gang.

Aan de hand van de stellingen op de kaarten, kun je elkaar vragen stellen zoals Zijn babyboomers wel zo hiërarchisch ingesteld? Of gaat het dan alleen om de mannen? Zijn mensen van de generatie X alleen bezig met levensvragen en is de generatie Y vooral bezig met zichzelf?

het-generatiespel-lanceringOp die manier kan een stevige discussie ontstaan, waarbij je langzamerhand merkt dat niet alleen de generatieverschillen helder worden, maar ook de overeenkomsten. Het spel is toegankelijk, kleurrijk en in een beknopt tijdbestek te spelen voor teams in organisaties èn binnen het gezin.

Het Generatiespel is een aanvulling op het eerder verschenen boek Zo X! Hoe de nieuwe leiders talenten in organisaties verbinden. In Zo X! licht Marjolein toe waarom de privé werkbalans voor  generatie X de hoogste prioriteit heeft, terwijl het voor  generatie Einstein geen issue is. Ook wijst zij op het belang van talentontwikkeling en het vinden van generatie specifieke drijfveren.

Na de introductie van haar boek is Marjolein Risseeuw veel gevraagd als keynote speaker en spreker voor de top van organisaties. Zij geeft op pragmatische wijze inzicht in de generaties en hun verschillen. Marjolein Risseeuw adviseert over leiderschap vanuit het generatieperspectief en levert bijdragen in leiderschapsprogramma’s zowel voor het bedrijfsleven zoals bij NS en KLM als ook bij de overheid zoals bij ROC Amsterdam en de VU. Zij is bedrijfskundige en geassocieerd aan Twynstra Gudde waar zij tot voor kort senior partner was. Marjolein Risseeuw is ondernemer en als partner verbonden aan het Leiderschapshuis.

Op 25 april wordt het Generatiespel officieel gelanceerd. Het is voor het publiek te bestellen op www.marjoleinrisseeuw.nl/bestellen

favicon MW
Marjolein Risseeuw

Het Generatiespel

Een inspirerende manier om jezelf en andere generaties te leren kennen.

het-generatiespelthe-generation-game

Nu ook beschikbaar in een Engelse versie.

Back To Top